|
Zhodnocení výhod a nevýhod systémů automatizace v letounu
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Horpatzká, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systémech automatizace v civilních letounech. V první části je rozebrán historický vývoj soustavy řízení a systémů automatizace spolu s filozofií, s jakou je v dnešní době do letounů implementována. Následuje zhodnocení výhod a nevýhod systému spolu s výčtem a následným popisem jednotlivých systémů, které se podílejí na automatickém letu. V poslední části práce jsou rozebrány vybrané letecké nehody a incidenty se zaměřením na vliv automatizace a případného lidského faktoru.
|
|
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
The Software implemented within Honeywell Fly-by-Wire system consists of many models implemented in Matlab Simulink. This thesis describes searching for direct or indirect relations among particular signals within the model system. As a convenient apparatus the graph theory was chosen. Graphs are generated according to the models and the problem of searching relations among signals is transformed to a problem of searching paths between vertices of a graph. Common search path algorithms determine a length or a weigth of found paths. For this application it is necessary to distinguish primary and secondary paths not considering their lengths. Therefore the algorithms are modified accordingly.
|
| |
|
Akcelerované testy životnosti leteckého elektromechanického aktuátoru
Fritscher, Matyáš ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Klištinec, Dávid (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na dlouhodobé zkoušky životnosti elektromechanických aktuátorů (EMA) v letectví. Vznikla ve spolupráci se společností Honeywell International, s.r.o. Vzhledem k současnému trendu nahrazování hydraulické aktuace elektromechanickou je nezbytné vyvinout nové postupy pro zkoušení a certifikaci těchto zařízení. Provedená rešerše poskytuje přehled norem a standardů relevantních pro vývoj akcelerovaných zkoušek EMA. Práce také popisuje konkrétní provedení zkoušky životnosti EMA a analýzu získaných výsledků. Jsou zde uvedeny dva klíčové parametry ovlivňující výkon a životnost EMA a identifikovány související konstrukční uzly. Je zde i navrženo několik možných úprav na základě dosavadních výsledků. Poté práce předkládá koncepční návrhy na urychlení obdobných zkoušek EMA. Výstupy této práce mohou být užitečnými pro návrh budoucích akcelerovaných zkoušek EMA, a tak přispět k snížení nákladů a času spojených s jejich vývojem a nasazením na trh.
|
|
Zhodnocení výhod a nevýhod systémů automatizace v letounu
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Horpatzká, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systémech automatizace v civilních letounech. V první části je rozebrán historický vývoj soustavy řízení a systémů automatizace spolu s filozofií, s jakou je v dnešní době do letounů implementována. Následuje zhodnocení výhod a nevýhod systému spolu s výčtem a následným popisem jednotlivých systémů, které se podílejí na automatickém letu. V poslední části práce jsou rozebrány vybrané letecké nehody a incidenty se zaměřením na vliv automatizace a případného lidského faktoru.
|
| |
|
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
The Software implemented within Honeywell Fly-by-Wire system consists of many models implemented in Matlab Simulink. This thesis describes searching for direct or indirect relations among particular signals within the model system. As a convenient apparatus the graph theory was chosen. Graphs are generated according to the models and the problem of searching relations among signals is transformed to a problem of searching paths between vertices of a graph. Common search path algorithms determine a length or a weigth of found paths. For this application it is necessary to distinguish primary and secondary paths not considering their lengths. Therefore the algorithms are modified accordingly.
|